Μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη από την εκλογή Trump είναι ότι αποδεικνύεται για ακόμα μια φορά ότι η πολιτική επικοινωνία του political correctness τζιαι της τυπολατρίας συνεχίζει να φθίνει. Είναι θετικό, φτάνει να γίνεται προς όφελος του πληροφοριακού περιβάλλοντος και ψηφοφόρων.
Ως πρωτοετής μεταπτυχιακός φοιτητής στην Πολιτική Επικοινωνία το 2019 ενθουσιάστηκα με το πεδίο του “negative campaigning”. Δεν υπολόγιζα ποτέ να τεκμηριώνεται επιστημονικά ότι ο αρνητικός/επιθετικός πολιτικός λόγος/διαφήμιση θα μπορούσε να έχει θετική επίδραση στη δημοκρατία και το ίδιο το εκλογικό σώμα.
Έκτοτε, είναι το αντικείμενο στο οποίο εστιάζω σε κάθε εκλογική διαδικασία που έχει την προσοχή μου. Έκτοτε, “φωνάζω”, επίσης, για την ανάγκη να γίνει ο πολιτικός λόγος πιο αρνητικός/επιθετικός και να ξεκολλήσουμε από τα τετριμμένα.
Είχα την ίδια έντονη άποψη και στις κυπριακές Προεδρικές του 2023. Ωστόσο, η αρνητικότητα στις πολ. καμπάνιες δεν είναι απλή υπόθεση, ούτε εύκολο εργαλείο για χρήση. Η αφελής χρήση της προκαλεί boomerang effect εις βάρος του επιτιθέμενου. Κάτι που έχω την εντύπωση ότι ίσχυσε στην Κύπρο.
Από εκείνη τη διάλεξη το 2019, βρίσκω το negative campaigning γοητευτικό και ιδιαίτερα χρήσιμο/επωφελές νοουμένων των ιδιόμορφων χαρακτηριστικών του σύγχρονου επικ. περιβάλλοντος & των αναγκών του εκλογικού σώματος. Ο ψηφοφόρος δεν έχει πλέον χρόνο/capacity για πολλά-πολλά.
Για το negative campaigning έχω αρθρογραφήσει κατά καιρούς. Τα 2 πιο κάτω άρθρα θεωρώ πως είναι συνοπτικά και χρήσιμα για όποιον ενδιαφέρεται:
https://kyriakos.cy/negative-campaigning-poso-arnitiko-einai/…
https://kyriakos.cy/proedrikes-ekloges-xwris-negative-campaigning/…
Αξίζει να ψάξετε και τα πιο κάτω βιβλία: