Το φαινόμενο είναι γνωστό ως Negative Campaigning ή Attack Politics.
Ορισμένοι υποψήφιοι για τις Προεδρικές του 2023 αποφάσισαν να μπουν στον χορό τον επιθέσεων πολύ νωρίς. Το να εξαπολύεις επιθέσεις και να βγάζεις που την εργαλειοθήκη σου στοιχεία εναντίον άλλων υποψηφίων 8 μήνες πριν τις εκλογές δεν είναι και το πιο σοφό επικοινωνιακά.
Μάλιστα, στη δική μας περίπτωση, ο τρόπος που επιστρατεύεται το Negative Campaigning, παρά τη θετική επίδραση που έχει στο πολιτικό περιβάλλον, δεν δείχνει να αποφέρει οφέλη στους υποψηφίους που το χρησιμοποιούν – εκτός από την αυξημένη προβολή τους από τα ΜΜΕ.
Επίσης, η λογική λέει ότι όσοι εμπλέκονται σε μια προεκλογική καμπάνια, θα γνώριζαν ότι το Negative Campaigning είναι καλύτερα να χρησιμοποιείται πιο κοντά στο τέλος μιας προεκλογικής. Πιο κοντά δηλαδή στη μέρα που οι ψηφοφόροι θα παν στην κάλπη.
Οι λόγοι πολλοί: Είναι πιο δύσκολο ο ψηφοφόρος να ξεχάσει κάτι αρνητικό για έναν υποψήφιο μέχρι να ψηφίσει, ο “αμυνόμενος” υποψήφιος έχει λιγότερο χρόνο να αντιδράσει, η επίθεση μπορεί να αποτελέσει “σανίδα σωτηρίας” για ένα υποψήφιο που δεν πάει καλά προεκλογικά, κλπ.
Επομένως, νοουμένου του ότι τα “μεγάλα” επιτελεία δεν έβαλαν ακόμα μπρος, και δεδομένης της επαγγελματικής τους κατάρτισης, αναμένουμε ότι οι επιθέσεις μεταξύ υποψηφίων θα πολλαπλασιάζονται ενόσω θα κοντέυουμε στην ημέρα των εκλογών.
Είναι λοιπόν καλό να ξέρουμε, ότι κανένας υποψήφιος δεν θα γλιτώσει από τις επιθέσεις των υπολοίπων. Σε μια προεκλογική, πάντα θα βρεθεί κάτι να χρησιμοποιηθεί εναντίον του καθενός. Και ο κανόνας λέει “In case of attack, hit back even harder”.